Des de 2002 XtraFM és l'emissora de ràdio cultural de la Costa Brava

Els “10 trucs”

Per a obtenir el màxim profit de la publicitat a la ràdio i per tal d’ajudar la seva publicitat a la ràdio i generar els millors resultats possibles per a la seva campanya, hem recopilat la següent llista de “10 trucs” amb les coses que vostè deu (i no deu) estar fent amb la seva publicitat.


1 – L’anunci ha de ser senzill i clar.

Asseguri’s de que té un únic missatge per anunci. És molt temptador crear una varietat de temes, els preus i els detalls del producte però pot ser confús per a escoltar. El mateix passa amb les dades del contacte. Tenir un lloc web, adreça, número de telèfon i correu electrònic és massa informació per a l’oient, així que procuri mantenir el missatge el més senzill possible.

Si la seva web, adreça o el número de telèfon són complicats, com ara www.tinc_un_domini_molt_llarg.com consideri la compra d’un més curt per exemple www.elmeudomini.com i canviï’l. Passa el mateix amb els números de telèfon, si el número del seu negoci és 972 827 169 pot ser difícil de recordar. Per contra, optar per un 900, 901 o 902 són més fàcils de recordar i això amplia al màxim el seu potencial, plantegi’s canviar de número!

 

2 – Atraure l’oient.

La ràdio és un mitjà molt personal; és el primer que els oients escolten quan es lleven des de primera hora del matí. La darrera cosa que desitgem és que algú ens cridi el preu d’un equip d’oficina. La investigació que hem fet mostra que els oients s’escolten més els anuncis que els hi parlen com un amic, enlloc de cridar com un venedor ambulant.

 

3 – Perquè sigui més real.

La fama de la telerealitat ens ha fet utilitzar converses reals parlant a les ones. Per tant, una emissora de ràdio comercial que tingui poca realitat, que utilitzi termes antiquats, resultarà tenir diàlegs sense sentit.

No es preocupi si les paraules no són gramaticalment correctes, el que és important és que la gent es senti identificada amb el missatge.

 

4 – Crear imatges.

Els clients sovint es pregunten “sense imatges, com pot funcionar l’anunci?” La ràdio és molt efectiva a la presentació d’imatges. Si, per exemple, es fa l’anunci d’un bar musical, amb efectes de so i ambient realistes i una bona actuació, es visualitzarà fàcilment.

 

5 – Utilitzi l’humor, no els acudits.

”Aida” i “Aquí no hay quien viva” podran veure’s un cop i un altre perquè son situacions divertides. Un mal acudit és només un mal acudit. Si escolta el mateix mal acudit en un anunci 10 vegades en un cap de setmana voldrà llençar la ràdio per la finestra. Així que decanti’s per una situació còmica que no cansi als oients, enlloc d’un mal acudit.

 

6 – Doni la nota.

No deixi que el seu gust personal influeixi en el seu producte. Si vostè és un fan de la música Heavy, però s’està anunciant a XtraFM, no utilitzi Motorhead (a menys que es tracti d’una paròdia). Dit això, no cal explicar res més. Si s’anuncia en una emissora de grans èxits, no és necessari que la falca tingui música pop. Podria passar que la programació i l’anunci es fonguessin i no destaqués en absolut.

 

7 – Veus famoses.

Si una persona famosa és molt adequada pel seu producte, consideri la possibilitat d’utilitzar la seva veu. Però les investigacions mostren que les veus de famosos no sempre són tan reconegudes com el que pensem. També poden resultar molt cares. I pot trobar-se que l’ús de “l’estrella del moment” no només surti al seu anunci, sinó que a més estigui als tres següents. Per suposat, sent una petita empresa local, si utilitza una veu popular pot resultar un enorme cost amb un petit efecte!

 

8 – Una marca amb melodia.

Si està planejant estar a l’aire amb regularitat, pot utilitzar una melodia que crei marca (ex. Jingle curt) pot donar-li una “identitat sonora” al seu negoci. Però per cada melodia tipus “McDonalds” o “Intel” hi ha milers de “Bicis Joan” que tenen una melodia que no fa res pel seu negoci.

Els sons identificatius són efectius si s’utilitzen d’una forma coherent en tota la seva publicitat. Però si vostè està fent només una campanya puntual, és millor que no utilitzi aquest tipus de melodies.

 

9 – Rotar sovint.

La repetició és la cosa més molesta de la ràdio, però el fet que la gent escolti els anuncis a la ràdio un cop i un altre és molt eficaç. Actualitzi el seu missatge tantes vegades com li sigui possible per tal de mantenir entretingut a l’oient. Faci tants anuncis comercials com es pugui permetre i roti amb freqüència. Una inversió una mica més gran en més d’un anunci ajuda a la seva empresa a romandre fresca i atractiva pels oients.

 

10 – Finalment.

Siguem honestos, ningú no escolta la ràdio pels anuncis. Els oients volen estar entretinguts i de vegades també els hi pot interessar els anuncis comercials. Escolti el seu anunci com a oient, no com a empresari. Vostè necessita connectar amb l’oient d’una forma emocional, no només per tal de vendre o comercialitzar.